V sobotu 15.6. se ve Ctiboři uskutečnil další vydařený závod motorobotů PF-62. Obsazení bylo letos opravdu mezinárodní, protože při poledním zahájení zazněly celkem čtyři hymny: česká, slovenská, maďarská a rakouská. Nejvzdálenější závodník z české republiky byl Tomáš Ryšánek, který to k nám z Morávky u Frýdku-Místku měl 320 km, ze slovenského Šamorýna přijela slovensko – maďarská posádka CZ Slovakia racing týmu a Dominik Hochpöchler z rakouského Steyru letos poprvé usedl za řídítka závodního stroje.
Po slavnostním zahájení místostarostou obce Vladimírem Šimečkem šli jako první na start odvážní jezdci na pionýrech. Ti byli, jako obvykle, rozděleni do kategorií „stodolák“, „vořežplech“ a „supersport“. Jezdci se v průběhu odpoledne představili celkem ve třech rozjížďkách a pokaždé bylo co sledovat. Viděli jsme například jízdu se zlomenými řídítky, rozborku motoru za chodu a pády v obzvlášť záludné zatáčce u kadibudky.
Celkem 31 posádek se potom nachystalo k hlavnímu závodu fréz, který se oproti minulému ročníku opět změnil. Podobně jako loni, i letos si závodníci mohli vybrat, jestli pojedou v kategorii „Na čas“ nebo v kategorii „Šikovnost“. Pokud ale šlo o trať, vrátil se závod zpět na klasický okruh, který vedl ze Ctiboře na hráz rybníka Hladov a zpět.
V první kategorii s měřením času museli soutěžící projet bez zastávky dvě kola tohoto okruhu. Jezdci se ještě dělili na skupinu fréz v originálním stavu a na upravené. Na trati se jako největší překážkou ukázal průjezd hlubokou louží u rybníka Rákosák. Pokud závodník přehnal nájezdovou rychlost, zvedla se vysoká vlna tsunami, která dosáhla až k sání a zaplavila karburátor. Takto dopadlo asi šest posádek. Některým z nich se ještě povedlo uvést stroj do chodu, ale ztratily hodně času a sen o pódiu se jim rozplynul. Dvě posádky musely zavolat havárii a do cíle byly přitaženy na laně.
Vítězem mezi originály se poprvé stal místní závodník Tomáš Hornych. Na paty mu ale šlapal teprve sedmnáctiletý František Kuldan, který jel s frézou svého otce, multimedailisty Miroslava. Mladý František sice od začátku hýřil sebevědomím, ale hned v první ostré zatáčce byl příliš rychlý a frézu položil na bok. Zpět na kola ji sice dostal během půlminuty, ale přesně tolik mu potom chybělo v cíli na první místo.
První místo v upravených frézách si letos odvezl Kapitán Demo. Jel na pohodu, velkou rychlost mu neumožňoval jednak velký odpor vzduchu, který vytvářel svým objemným tělem a také četné žádosti o autogram. Nutno dodat, že šlo o převlek Stanislava Koláře, takže v historických tabulkách se nic nemění. V závodě šikovnosti potom tentýž závodník odložil převlek a na čtyřech stanovištích, kde se šroubovaly matky, poznávaly motory motocyklů, sestavoval motor frézy a měnilo kolo u káry, obdržel pouze jeden trestný bod. Tím tuto disciplínu s přehledem vyhrál.
Zábavu po skončení závodu obstaral pro malé děti kouzelník a večer potom kapela Klaret ze Stráže nad Nežárkou. Celou akci potom uzavřela ohnivá show skupiny Synové Bouře. Děkujeme všem sponzorům, bez kterých by nešlo tuto akci uspořádat. A dále patří dík všem obětavým organizátorům a pomocníkům v čele s Františkem Novákem.